Pinguïn-kaart

Ieder jaar bedenk ik voor mijn webwinkel Unieke postkaarten een nieuwe kerstkaart.
Vorig jaar tekende ik een groene kaart met tapir, wasbeer en das, dit jaar wilde ik weer iets anders. Er is zoveel mogelijk en de smaken van klanten zijn zo divers. Hoe ik op het nieuwste ontwerp kwam, beschrijf ik in dit blog…

UP Wendy FIJNE KERST front.jpg

kerstkaart 2016-2017

Ik wilde een donkere achtergrond voor de nieuwe kaart en het liefst iets met witte stipjes, als sneeuwvlokjes of sterren in de nacht.
Binnen ons gezin zijn we dit jaar erg bezig met het scheppen/ maken van wereldjes. Treinbanen, seizoentafels, getekende wereldjes waar met diertjes op gespeelt wordt, landjes gemaakt van vilt. Ik wilde een mini-wereldje teken en deed dat in een stolp. Vorig jaar bij woonwinkels en tuincentra zag ik diverse van dit soort wereldjes in stolpen.

Kort geleden keek ik met onze oudste kinderen de film Happy Feet. Dat pinguïnnetje bleef me bij en omdat een dierlijk figuur in een tekening de kaart vriendelijk en aandoenlijk maakt, besloot ik dat dít dier de hoofdrol zou moeten gaan spelen in de nieuwste UP-kerstkaart. Kerstmuts op en voilà!

Mijn collectie bij UP is gedrukt op soft-feel-papier of mat-papier. Qua kerstkaart probeer ik graag eens iets anders uit. Vorig jaar liet ik de kerstkaarten extra stevig drukken en dit jaar koos ik voor een glimlaagje. Ik kon in het ontwerp zelf de fragmenten aangeven die ik glimmend gedrukt wilde hebben. Superleuk deze extra dimensie te mogen bepalen.
Ook zijn de lijnen in dit ontwerp gedigitaliseerd en hier en daar grijziger van kleur.

img_8714.jpg
Het afwachten van drukwerk is altijd spannend. Hoe zullen de kaarten eruit zien en hoe voelen en glimmen ze in het écht?
winter preview.jpg
De kaarten zijn inmiddels binnen en ik ben er zo blij mee. Het glimlaagje is heel goed gelukt. De kaart zal prachtig zijn deze winter in een standaardje naast een windlichtje. Het licht zal de kaart mooi doen glimmen en ik hoop dat veel mensen blij zullen worden als déze kerstkaart op de mat zal vallen.

De pinguïn-happy-winter kaart is HIER te bestellen voor een schappelijk prijsje.
Een set van 10 kan ook!

Wist je dat?
… in bijna ál mijn tekeningen een kat staat? 😉

 

 

 

Geef een reactie

