Kerst-stress

Dit jaar wilde ik mezelf een eenvoudige decembermaand gunnen. Met niet te veel poespas. Ik zou misschien zelfs wel geen kerstkaarten sturen. En niet aan kerstcadeaus doen.

Uiteindelijk gingen er >150 kerstkaartenย de deur uit. Maakte ik 5 (!) handgemaakte kerstcadeaus en… heb ik, nu 5 dagen voor kerst, toch ietwat last van kerst-stress. Oeps.

img_6218
Over die plotselinge kerst-stress. Met 24/7 de kinderen om mij heen lukt het me gewoon niet om alles precies of snel in orde te krijgen. Boodschappen, voorbereidingen, het zijn eigenlijk voornamelijk allemaal maar kleine klusjes, maar toch…
De kunst is natuurlijk om de kinderen te betrekken bij alles wat je doet ๐Ÿ˜‰

Inmiddels merk ik dat ik weer heel veel lijstjes maak en mijn avonden overlaad met het uitvoeren daarvan. Waar de kerstkaarten-bestellingen bij UP (www.uniekepostkaarten)ย gelukkig wat afnemen zo richting kerst, kan ik de avonden besteden aan het inpakken van kerstcadeaus (waaronder dus die zelfgemaakte), het uitdenken van het dessert-gerecht (en het maken van een boodschappen lijst), het wassen en strijken van de kerstkleding voor de kinderen en mijn werk gerelateerde mails weg te werken.
Toch houd ik nog altijd in mijn achterhoofd dat er wel belangrijkere dingen zijn dan een opgeschoonde mailbox of gestreken shirtje.
Toch zijn die lijstjes fijn. En toen het verzoek op twitter kwam of ik een kerst-bucketlist kon maken, dacht ik… tรบรบrlijk! Die moet er ook nog komen. En deed ik ook nog even tussendoor.

Met een schouderklopje voor mezelf, presenteer ik hier met veel plezier de kerst-bucketlist, even aanklikken en printenย maar! –> ย kerst-bucket-list-2016
Ik wens je een overzichtelijke kerst(vakantie)!

kerst bucket list preview.jpg

Oja! En als je dan toch lekker aan het printen bent, print dan directย de kleurplaatย uit die ik heb getekend voor Hip & Hot


Je leest hier het blogย en tips over deze kleurplaat!

Geef een reactie

