10 jaar Wendysign

10 jaar WENDYSIGN Jubileum!
Exact vandaag bestaat mijn bedrijf Wendysign 10 jaar.
Hoe het begon…
Ik studeerde in 2006 af als Bachelor of Design aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag, en schreef mij diezelfde maand nog in bij de kvk. Ik startte met kleine leuke opdrachtjes o.a. voor 2 gastouderbureaus (illustraties, huisstijl en vormgeving) en mocht vlak daarna ook werken voor Eurodecor / ED collection (patroon-ontwerp, huisstijl en product-ontwerp)

en mee-tekenen aan ontwerpen (meubels) voor LIEF! liefstyle. Ook werkte ik voor Little Concepts, en maakte ik het artwork voor verpakkingen, deed fotografie van sieraden en maakte logo’s en sieraad-designs.


En dáár tussendoor verzorgde ik ook nog kinderfeestjes als Knutselmeisje Wendy en gaf kunstlessen soms 3 keer per week. Ontzettend leuke projecten welke ik zelf mocht bedenken en uitwerken, zoals met de kinderen kruipen in huid van Fiep Westendorp (Net als Fiep) of Dick Bruna (100% Bruna).

 

De opdrachten volgden elkaar op, en inmiddels heb ik voor meer dan 200 bedrijven / particulieren of kleine ondernemingen mogen ontwerpen en tekenen.
Ik lanceerde met Judith van hipenhot een iPad magazine en opende mijn webwinkel met eigen collectie postkaarten (www.uniekepostkaarten.nl) én kreeg ik 3 kinderen 😉

 


In 2014 zijn wij verhuisd en heb ik een groter kantoor incl inpakbalie voor de webwinkel met meer ruimte voor voorraad gekregen. Een lichte werkplek, waar ik aan huis het werk kan doen waar ik zo van houd…

werkruimte wendysign 2

De toekomst…
Na alle logo’s, avatars, verpakkingen, slippers, potjes, vazen, patronen, huisstijlen, postkaarten, stickers, boekjes, cd-spelers, plattegronden, geboortekaartjes, vlaggen, kleurplaten, folders, visitekaartjes, boekjes heb ik er nog steeds geen genoeg van, maar wil ik de focus v.a. 2017 meer gaan leggen op de webwinkel en meer gaan tekenen (en minder vormgeven / dtp-en 😉 )
Mijn hoofd zit altijd vol ideeën, mijn handen willen creëren.


Dank…
Al deze opdrachten, al het werk wat ik heb gedaan, had ik niet kunnen doen zonder mijn allerliefste Bas, met wie ik 16 jaar samen ben. Hij gelooft in mij(n projecten en ideeën) maar is ondertussen wel kritisch wat goed is en soms nodig is. Hij is mijn steun en mijn klankbord, de beste collega die je je bedenken kunt.
Ik had dit allemaal niet zonder zijn vertrouwen en soms financiële bijval kunnen bereiken.
En dank gaat ook naar mijn zusje, die mij helpt in drukke tijden, zowel eerder op de kinderfeestjes als ook bij design en webwinkel werkzaamheden. Sparren met haar is belangrijk voor mij en ik hoop dat mijn lieve man, mijn zusje, alle opdrachtgevers en geïnteresseerden ook in de komende 10 jaar weer in mijn creativiteit geloven.

Geef een reactie

